بهداشت

6 قانون برای نحوه پوشیدن لباس زیر

6 قانون برای نحوه پوشیدن لباس زیر - فروشگاه زیرتن پوش

پوشیدن لباس زیر به روش صحیح می تواند به سلامت واژن شما کمک کند.

توسط :ژاکلین آندریاکوس

ژاکلین آندریاکوس، CPT، نویسنده و ویراستار سلامت و تناسب اندام و همچنین یک مربی شخصی است. پیش از این، او در تحریریه نشریاتی مانند SELF و Health بود و آثارش در Real Simple، People، TIME و موارد دیگر ظاهر می‌شود.

بررسی پزشکی توسط :

رنیتا وایت، دکتر

چند چیز وجود دارد که در داشتن سلامت واژن نقش دارد – از جمله لباس زیر. از مراقبت از لباس زیر خود با استفاده از مواد شوینده مناسب و تعویض به موقع لباس زیر، چند توصیه وجود دارد که باید با آنها زندگی کنید.

لباس زیر راحت و قابل تنفس بپوشید

لباس‌های زیر تنگ در آغوش کشیدن معمولاً وقتی برای مدت طولانی پوشیده می‌شوند ناراحت‌کننده هستند. پوشیدن این نوع لباس زیر نیز سالم ترین وضعیت برای واژن شما نیست زیرا جریان هوا را محدود می کند و گرما و رطوبت بدن را افزایش می دهد.

لباس زیر مناسب نیز باید از مواد مناسب ساخته شود. لباس‌های زیر نخی در مقایسه با لباس‌های زیر که با پارچه‌های مصنوعی ساخته شده‌اند قابلیت تنفس دارند و جریان هوا را بهتر به گردش در می‌آورند.

همچنین اگر نمی‌خواهید خودتان را به لباس‌های زیر نخی محدود کنید، لباس زیر با آستر نخی گزینه دیگری است که باید در نظر بگیرید.

از مواد شوینده حساس به پوست استفاده کنید

پوست ناحیه واژن خود را تا حد امکان حساس کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، استفاده از نوع مناسب شوینده برای شستن لباس‌های زیر است.

توصیه هایی برای اجتناب از استفاده از نرم کننده های پارچه یا شوینده های دارای آنزیم که به عنوان شوینده های بیولوژیکی شناخته می شوند در هنگام شستن لباس زیر وجود دارد.مواد شیمیایی موجود در برخی از شوینده های لباسشویی می تواند برای واژن یا پوست اطراف آن تحریک کننده باشد.

در عوض، به دنبال شوینده‌هایی باشید که برای پوست‌های حساس یا لباس‌های ظریف طراحی شده‌اند و هنگام شستن لباس‌هایتان از آن‌ها استفاده کنید.

لباس زیر خود را در صورت نیاز تغییر دهید

علاوه بر تعویض روزانه لباس‌های زیر، باید از نشستن طولانی مدت در یک جفت مرطوب در بعدازظهرهای تابستانی عرق‌کرده یا بدتر از آن، بعد از تمرین خودداری کنید. اگر مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستید، تغییر آنها نیز مهم است . در صورت افزایش عرق در ناحیه تناسلی فرد، مخمر بیشتری می تواند رشد کند.

چه مستعد عفونت باشید چه نباشید، از رطوبت به عنوان نشانه ای برای فرستادن لباس های خود به سبد لباسشویی استفاده کنید، از جمله رطوبت ناشی از ترشحات.

از ترشحات آگاه باشید

ترشحات شما می تواند چیزهای زیادی در مورد سلامت واژن به شما بگوید. ترشحات معمولی معمولاً سفید یا شفاف هستند. میزان ترشحات و قوام آن از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

با این حال، اگر لباس زیر خودرا چک کردید و موارد زیر را پیدا کردید، به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید:

  • ترشحات خونی
  • ترشحات قهوه ای
  • ترشحات کف آلود یا زرد مایل به سبز
  • ترشح خاکستری

اینها می توانند نشانه های عفونت هایی مانند عفونت های قارچی یا عفونت های مقاربتی باشند.

زمانی که می توانید از پوشیدن لباس زیر فاصله بگیرید

اشکالی ندارد که گاهی اوقات بدون پوشیدن لباس زیر بروید. به عنوان مثال، گاهی اوقات خوابیدن بدون لباس زیردر شب گزینه سالم تری است. در صورت بروز هرگونه خارش واژن یا مشکل ترشح، می تواند جریان هوای بیشتری را به شما بدهد.

با این حال، چند مورد وجود دارد که حذف لباس زیر به نفع شما نیست. هنگام ورزش و اگر شلوار یا شلوارک می پوشید، لباس زیر بپوشید . در غیر این صورت، ممکن است ناراحتی ناشی از ساییدگی پوست یا سوزش پوست را تجربه کنید که هنگام ساییدگی پوست روی پوست یا لباس های دیگر اتفاق می افتد.

در صورت امکان روی لباس زیر جدید سرمایه گذاری کنید

لباس‌های زیر ماندگاری نسبی دارند—هیچ دوره زمانی رسمی وجود ندارد که برای تهیه جفت‌های بعدی خود باید رعایت کنید. با این حال، ظاهر لباس زیر شما می تواند نشانگر خوبی باشد برای اینکه چه زمانی آن را عوض کنید. در مواردی که جفت‌هایی دارید که دیگر مناسب نیستند، به دلیل بزرگ بودن، خیلی کوچک بودن یا مشکلات ارتجاعی، جفت‌های جدید بخرید.

یک بررسی سریع

لباس زیر برای کمک به مراقبت از واژن مهم است. پوشیدن لباس زیری که به راحتی مناسب باشد و توجه به ترشحات واژن که در لباس زیر شما ظاهر می شود، تنها چند عادت است که باید آن را انتخاب کنید. این و سایر روش ها می توانند به سالم نگه داشتن ناحیه واژن و عاری از عفونت کمک کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.