بهداشت, عمومی

تاثیر پوشیدن سوتین ورزشی مناسب 

پوشیدن یک سوتین ورزشی - فروشگاه زیرتن پوش

یکی از خاطرات ماندگار یورو زنان یوفا 2022، کلویی کلی از انگلیس است که با درآوردن پیراهن خود و دویدن به سمت هم تیمی هایش در شادی، گل پیروزی خود را جشن گرفت . این به عنوان یک لحظه مهم و قدرتمند برای ورزش زنان تلقی می شد، زیرا تصویر یک زن در سوتین ورزشی او نشان دهنده مهارت و قدرت بود، نه شیئی سازی بدن او.

سوتین های ورزشی در سراسر ورزش های نخبه به عنوان بخشی ضروری از کیت ورزشکاران زن شناخته می شوند. در یک نظرسنجی از ورزشکاران زن بریتانیایی ، 51٪ درد سینه را تجربه کردند و 29٪ گفتند که سینه بند نامناسب بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. قبل از بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو، به ورزشکاران و پارا ورزشکاران تیم جی‌بی‌بی، خدمات نسخه‌ای از سوتین ارائه شد که در آن بر اساس ارزیابی فردی، یک سوتین ورزشی به آنها تعبیه شد. حدود 97 درصد از کسانی که سوتین برای آنها تجویز شده بود، مزایای راحتی، تناسب اندام و حمایت را گزارش کردند، در حالی که 17 درصد گفتند که عملکرد آنها را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده است.

این مقاله بخشی از موضوعات سلامت زنان است ، مجموعه‌ای درباره سلامت و تندرستی زنان تندرستی زنانو دختران در سراسر جهان. از یائسگی تا سقط جنین، لذت تا درد، مقالات این مجموعه به بررسی طیف کاملی از مسائل مربوط به سلامت زنان می‌پردازد تا اطلاعات، بینش و منابع ارزشمندی را برای زنان در هر سنی ارائه کند.

اما سوتین های ورزشی برای هر خانمی که در ورزش شرکت می کند به همان اندازه مهم است.
از نظر تشریحی، سینه دارای ساختارهای حمایتی داخلی محدودی است. بافت پستان از بافت غده ای و چربی تشکیل شده است. در بافت چربی شبکه ای از اعصاب، رگ های خونی و یک بافت همبند به نام رباط های کوپر وجود دارد. همراه با پوست، اینها تنها ساختارهای پشتیبان طبیعی سینه هستند. به این ترتیب، هنگامی که بدن حرکت می کند، سینه به طور مستقل حرکت می کند، که کنترل آن دشوار است.

هر دو ساختار می توانند در طول حرکت بیش از حد کشیده شوند. اگر بیش از حد کشیده شوند، نمی توانند بهبود یابند، که می تواند منجر به آسیب به پوست سینه شود، اما تصور می شود که باعث درد سینه می شود.

همچنین مشخص شده است که حرکت بیش از حد سینه بر معیارهای فیزیولوژیکی و عملکردی تأثیر منفی می گذارد. هنگام مقایسه فعالیت بدنی بین شرایط حمایت کم و زیاد سینه، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد عملکرد در حمایت کم کاهش می یابد. این شامل تکنیک دویدن ناکارآمد و برداشتن گام‌های کوتاه‌تر است .

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد فرکانس تنفس تغییر می‌کند ، با سطوح حمایتی پایین که تعداد دفعات تنفس را کاهش می‌دهد. گزارش شده است که بالاتنه در حین ورزش هنگام استفاده از ساپورت کم، سخت‌تر کار می‌کند و باعث می‌شود سریع‌تر خسته شوید . و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش با حمایت کم پستان می‌تواند نیروهای واکنش زمینی شما را افزایش دهد ، به این معنی که چقدر روی زمین فرود می‌آیید و خطر آسیب دیدگی پا را افزایش می‌دهد.

نکاتی در مورد چگونگی پیدا کردن یک سوتین ورزشی خوب.

پوشیدن سطح صحیح ساپورت نه تنها می تواند عملکرد را بهبود بخشد، درد سینه و خطر آسیب به سینه را کاهش دهد، بلکه نشان داده شده است که باعث کاهش خجالت زنان در حین فعالیت بدنی می شود و همچنین به بهبود تصویر بدن و عزت نفس کمک می کند.

یک سوتین ورزشی خوب چیست؟

سوتین های ورزشی را می توان به سه نوع دسته بندی کرد: سوتین های فشرده، کپسوله ای و ترکیبی. سینه بند فشرده معمولا از یک تکه الاستیک قوی ساخته می شود و بافت سینه را به سینه فشرده می کند تا حرکت سینه را محدود کند. سوتین‌های کپسوله برای حمایت و محدود کردن حرکت هر سینه به‌صورت جداگانه طراحی شده‌اند، در حالی که سوتین‌های ترکیبی دارای ویژگی‌های سوتین فشرده و کپسوله هستند.

برای یک سوتین ورزشی با پشتیبانی بالا، پنج ویژگی وجود دارد که با کاهش حرکت سینه مرتبط است. سبک کپسوله‌سازی، فنجان‌های پرشده، مواد نایلونی و زیربند قابل تنظیم همگی مطلوب هستند. سوتین‌های ورزشی با پشتیبانی بالا نیز یقه بالاتری دارند – به ازای هر 1 سانتی‌متر بالاتر از خط گردن، جهش سینه‌ها 1 درصد کاهش می‌یابد.

یکی از رازهای یک سوتین ورزشی خوب، تناسب اندام است. گزارش شده است که 70 تا 100 درصد زنان از سایز مناسب سوتین استفاده نمی کنند. ممکن است سایز شما در برندهای مختلف متفاوت باشد، بنابراین بهترین راه برای اطمینان از اینکه سایز سوتین درست می پوشید، پیروی از معیارهای مناسب است .

نشان داده شده است که روش سنتی بستن سینه بند، با استفاده از یک متر برای تعیین اندازه نوار و فنجان از اندازه‌گیری‌های underbust و overbust، اندازه بند و اندازه فنجان را دست کم می‌گیرد . معیارهای مناسب به پنج جزء سینه بند و نحوه تناسب آنها با بدن شما می پردازد. زیر بند باید در اطراف سینه همسطح باشد، نه خیلی سفت، و نباید در حین حرکت به اطراف سر بخورد.

سینه ها باید در داخل فنجان قرار گیرند، بدون شکاف یا برآمدگی. مرکز سینه بند باید صاف روی استخوان سینه قرار گیرد و فاصله نداشته باشد. بندها نباید خیلی سفت باشند و در پوست شما فرو بروند و همچنین نباید بیش از 5 سانتی متر کشش داشته باشند. تکیه گاه اصلی سینه ها باید از زیر بند باشد نه بند. در نهایت، اگر سوتین دارای سیم زیرین باشد، این باید مطابق با چین طبیعی سینه باشد و روی هیچ بافت سینه قرار نگیرد.

متأسفانه، طبق یک نظرسنجی توسط زنان در ورزش، 43 درصد از دختران بریتانیا از شرکت در ورزش در دوران نوجوانی خود دست می کشند. با توجه به اندازه سینه و حرکت بیش از حد سینه به عنوان موانع ورزش ، یک سوتین ورزشی مناسب می تواند به از بین بردن این موانع کمک کند و دختران و زنان را برای ادامه شرکت در ورزش و ورزش توانمند می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.