بهداشت

مزایای مناسب بودن سایز سوتین در بیماران زن

مزایای مناسب بودن سایز سوتین در بیماران زن

مک گی،جولی آر استیل

آزمایشگاه تحقیقات بیومکانیک، دانشکده علوم بهداشت، دانشگاه ولونگونگ، نیو ساوت ولز، استرالیا

چکیده

سوتین های نامناسب و حمایت ناکافی از سینه می تواند منجر به ایجاد درد اسکلتی عضلانی شود و زنان را از شرکت در فعالیت بدنی بازدارد . این مطالعه با هدف تعیین سیستماتیک بهترین روش برای زنان برای انتخاب مستقل سوتین مناسب انجام شد. اندازه سوتین 104 زن (میانگین سنی  =  13.2  ±  43.5 سال، متوسط ​​اندازه سوتین  =  12DD، محدوده اندازه نوار  =  10-24، محدوده اندازه فنجان  =  فنجان A-G، اندازه های استرالیایی) از طریق انتخاب خود انتخابی و اندازه سوتین تعیین شد. اندازه گیری ها این با “اندازه صحیح سوتین” که با معیارهای حرفه ای تناسب سوتین تعیین می شود، مقایسه شد، که برای ارزیابی تناسب سینه بند سینه بند خود هر شرکت کننده نیز استفاده شد. مشخص شد که 85 درصد از شرکت‌کنندگان از سوتین‌های نامناسب استفاده می‌کردند و اندازه سوتین‌های تعیین‌شده توسط خود انتخابی یا استفاده از سیستم‌های اندازه‌گیری سایز سوتین به طور قابل‌توجهی با سایز صحیح سوتین متفاوت بود ( 001/ 0p  < ). بنابراین، مشخص شد که زنان توانایی ضعیفی در انتخاب مستقل سوتین مناسب دارند که با استفاده از چندین سوتین یا اندازه گیری اندازه سوتین بهبود نیافت. آموزش معیارهای حرفه ای بستن سینه بند ممکن است به پزشکان و متخصصان بهداشت وابسته یک استراتژی ساده برای بهبود توانایی بیماران زن خود در انتخاب مستقل یک سینه بند مناسب ارائه دهد.

مقدمه

برای اینکه یک سینه بند راحت باشد و از سینه حمایت کافی داشته باشد، باید به درستی جا بیفتد. 1 با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که تا 100 درصد زنان از سوتین با سایز اشتباه استفاده می‌کنند. 2، 3، 4 سوتین نامناسب یک مشکل پزشکی جدی است زیرا می‌تواند منجر به پیامدهای منفی سلامتی متعددی مانند عصبی اندام فوقانی شود. علائم و شیارهای عمیق سوتین ناشی از فشار بیش از حد بند؛ گردن و کمر درد، 2، 5، 6، 7 و همچنین وضعیت نامناسب و ناراحتی سینه ناشی از ورزش. ، 11 یا این زنان را از شرکت در فعالیت بدنی باز می دارد. 8، 9، 10 جالب توجه است که سینه بندهای حمایتی که به درستی نصب شده اند تا 85 درصد از این علائم را کاهش می دهند، به زنان اجازه می دهند با راحتی بیشتری ورزش کنند و احتمالاً نیاز به ورزش را از بین می برند. جراحی کوچک کردن سینه. 2، 11 پزشکان و متخصصان بهداشت وابسته، که به طور مکرر پیامدهای سلامتی منفی مرتبط با سینه‌بندهای نامناسب را درمان می‌کنند، منبع ایده‌آلی برای ارائه توصیه‌هایی برای بهبود حمایت از سینه و تناسب سینه‌بند بیماران زن خود هستند. با این حال، با توجه به این که چنین نسبت بالایی از زنان سوتین با سایز اشتباه می پوشند، این سوال مطرح می شود که بهترین روش برای رسیدن به تناسب صحیح سوتین چیست؟

سینه بندان حرفه ای که توسط سازندگان سوتین آموزش دیده اند 12، 13 با ارزیابی تناسب اجزای تشکیل دهنده یک سوتین در برابر معیارهای تعیین شده، از تناسب صحیح سوتین اطمینان حاصل می کنند (جدول 1). با این حال، شواهد حکایتی نشان می دهد که زنان معمولاً از سینه بند حرفه ای استفاده نمی کنند. خدمات، بلکه به طور مستقل اندازه سوتین خود را با یا بدون امتحان کردن سوتین انتخاب کنید. این به این دلیل است که خدمات حرفه ای بستن سینه بند در محل خرید در دسترس نیست یا انتخاب شده است که استفاده نشود. گزینه های موجود برای بهبود توانایی زنان در انتخاب مستقل سوتین مناسب، اطمینان از این است که قبل از انتخاب نهایی، چندین اندازه مختلف سوتیناندازه مختلف سوتین را امتحان کنید یا با اندازه گیری اندازه سوتین، مانند دور سینه یا نیم دور سینه، امتحان کنید. روش، به انتخاب خود

هیچ مطالعه منتشر شده ای از نظر فیزیکی تناسب سینه بند زنان را ارزیابی نکرده است و به طور سیستماتیک توانایی آنها را برای انتخاب مستقل سینه بندسینه بند با سایز صحیح، در مقابل یک اندازه شناخته شده مناسب سوتین ارزیابی نکرده است. بنابراین، وضعیت مناسب سینه بند و بهترین روش برای زنان برای انتخاب مستقل یک سوتین مناسب و حمایت کننده ناشناخته است. از آنجایی که سینه بند نامناسب می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود، این مطالعه با هدف تعیین سیستماتیک بهترین روش برای زنان برای انتخاب مستقل یک سوتین مناسب انجام شد. ما فرض کردیم که اندازه سوتین تعیین شده توسط خود انتخابی (آزمایش بر روی چندین سوتین) یا از طریق استفاده از اندازه‌گیری اندازه سوتین، تناسب ضعیف‌تری را در مقایسه با اندازه‌ای که از نظر کیفی با معیارهای روشن برازش سوتین تعیین می‌شود، ایجاد می‌کند.

مواد و روش ها

صد و چهار زن، طیف وسیعی از سنین (میانگین 13.2  ±  43.5 سال)، اندازه سوتین (متوسط ​​12DD؛ محدوده اندازه نوار 10-24، محدوده اندازه فنجان A-G فنجان، اندازه های استرالیایی)، و ویژگی های فیزیکی (قد) 1.6  متر (1.5-1.8  متر)؛ وزن 71  کیلوگرم (46-123  کیلوگرم) (متوسط ​​2، (0-5))؛ شرکت‌ کنندگان از طریق مقاله‌ای که مطالعه را در یک روزنامه محلی توصیف می‌کرد و آگهی‌هایی که در سراسر منطقه محلی در ورزش توزیع شده بود، استخدام شدند.

نتایج

اندازه سوتین آزمایشی که با استفاده از خود انتخابی تعیین شد، اندازه‌گیری دور سینه و نیم دور سینه با اندازه‌های تعیین‌شده از طریق معیارهای حرفه‌ای متفاوت بود (جدول 3). اجزای سینه بند که وقتی شرکت کنندگان خود سایز سوتین آزمایشی را در مقایسه با سوتین خودشان انتخاب می کردند، مناسب نبودند (جدول 4)، به جز اینکه سوتین خود شرکت کنندگان مشکل اضافی قدیمی بودن سوتین را داشت. از 100 شرکت کننده که سوتین بر تن داشتند

بحث

تطابق ضعیف سایز سوتین تعیین شده توسط خود انتخابی و روش‌های اندازه‌گیری نسبت به اندازه مناسب سینه‌بند تعیین‌شده توسط معیارهای حرفه‌ای بستن سوتین، نشان می‌دهد که آموزش معیارهای حرفه‌ای بستن سوتین بهترین روش برای بهبود تناسب سوتین است و به نوبه خود حمایت از سینه، زنان پزشکان و متخصصان بهداشت وابسته، که اغلب پیامدهای سلامتی منفی مرتبط با حمایت ضعیف از پستان را درمان می‌کنند و سلامت عمومی زنان خود را ارتقا می‌دهند.

نتیجه گیری

مشخص شد زنان توانایی ضعیفی در انتخاب مستقل سوتین مناسب دارند که با استفاده از چندین سوتین یا پیروی از سیستم های اندازه گیری اندازه سوتین بهبود نیافت. آموزش معیارهای حرفه ای بستن سینه بند توسط پزشکان و متخصصان بهداشت وابسته در طول مشاوره های معمول یا به عنوان بخشی از درمان علائم مربوط به سینه می تواند توانایی بیماران زن خود را در انتخاب مستقل یک سوتین مناسب بهبود بخشد و به نوبه خود به ارتقاء آن کمک کند. فیزیکی

قدردانی ها

این تحقیق توسط دانشگاه Wollongong دانشکده بهداشت و علوم رفتاری Early Research Career Grant و کمیته آسیب های ورزشی نیو ساوت ولز تامین شده است .

منابع (25)

AR Greenbaum و همکاران

بررسی مناسب بودن سینه بند در زنان مراجعه کننده به ماماپلاستی کاهشی

Br J Plast Surg

(2003)

RM BeLieu

ماستودینیا

Obstet Gynecol Clin North Am

(1994)

BR Mason و همکاران.

تحلیل حرکت و ناراحتی سینه زنان در حین ورزش و اثرات حمایت از سینه در سه مورد

J Sci Med Sport

(1999)

DE McGhee و همکاران.

آموزش دانش و تناسب سینه بند و سطح حمایت از سینه را در دختران نوجوان ورزشکار بهبود می بخشد: یک کارآزمایی تصادفی خوشه ای

جی فیزیوتر

(2010)

ال بی رابینز و همکاران

موانع فعالیت بدنی درک شده توسط دختران نوجوان

J مامایی سلامت زنان

(2003)

K. Bowles و همکاران.

سینه بند های ورزشی: آیا نیاز به آموزش بهتر وجود دارد؟

DE McGhee و همکاران.

وضعیت تنفسی و روش اندازه گیری چگونه بر محاسبات اندازه سوتین تاثیر می گذارد؟

Br J Sports Med

(2006)

EA Pechter

روشی جدید برای تعیین سایز سینه بند و پیش بینی سایز سینه پس از بزرگ شدن

Plast Reconstr Surg

(1998)

ال رایان

میالژی کمربند سینه ای در زنان: یک مطالعه 5 ساله در یک محیط بالینی

کلین جی درد

(2000)

بی ال کی

تغییرات عصبی با سینه های بیش از حد بزرگ

ساوت مد جی

(1972)

مشاهده مراجع بیشتر

به نقل از (114)

بررسی ساختارهای سیلیکونی اکستیک برای طراحی پد سینه بند

2024، آزمایش پلیمر

نمایش چکیده

آیا می‌توانیم موقعیت سینه خنثی را با استفاده از موقعیت سینه، سن، سن، آنتروپومتریک و داده‌های ترکیب سینه پیش‌بینی کنیم؟

2022، بیومکانیک بالینی

نمایش چکیده

سینه ها به عنوان یک مانع درک شده برای فعالیت بدنی در زنان مکزیکی: یک مطالعه مقطعی

2024، سلامت زنان

محدودیت سوتین ورزشی در مکانیک تنفسی در حین ورزش

2024، پزشکی و علم در ورزش و ورزش

آیا یک لباس دیگر برای حمایت از سینه تسکین علامتی را برای زنان سینه‌دار بزرگ‌تر با کمردرد مزمن غیر اختصاصی فراهم می‌کند؟

2024، پروتز و ارتز بین المللی

بررسی ساختارهای سیلیکونی Auxetic Re-Entrant برای طراحی پد سوتین

2024، SSRN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.